Ahad, 30 Ogos 2015

Kembung perut dikalangan anak-anak

Mengalami kembung perut bukanlah sesuatu yang menyenangkan. Apatah lagi yang mengalaminya adalah seorang bayi yang baru melihat dunia. Mereka tidak boleh berkata-kata. Mereka hanya boleh meluahkan kesakitan dengan menangis. Kita pula sebagai ibu cuak apabila anak asyik meragam dan menangis. Bila selidik rupa-rupanya perut kembung.

Kembung perut terjadi disebabkan kandungan gas yang melebihi di dalam perut ataupun usus bayi. Gas yang berlebihan ini akan memberikan tekanan kepada perut dan seterusnya menyebabkan ketidakselesaan dan kesakitan.



Antara enam sebab utama adalah:
1. Cara penyusuan yang salah. Jika kedudukan payudara dan botol adalah salah, ini akan menyebabkan bayi akan tertelan banyak udara semasa menyusu.
2. Terlebih makan. Perut bayi yang kecil jika terlebih diberikan susu dalam suatu masa akan menyebabkan ia terbeban.
3. Terlebih laktosa. Situasi ini berlaku sekiranya bayi terlebih menyusu susu foremilk yang mana mengandungi kandungan gula yang tinggi tetapi mengandungi kandungan lemak yang rendah. Apabila ini terjadi perut tidak dapat menghadamkan semua laktosa disebabkan tidakcukupan lemak untuk memperlahan proses. Akibatnya akan terhasillah kandungan gas yang berlebihan.
4. Sentiviti terhadap makanan. Sesetengah bayi mengalami alergik atau tidak toleran terhadap kandungan yang terdapat di dalam susu.
5. Sistem percernaan yang kurang matang. Bayi memerlukan masa untuk memyesuaikan diri untuk memproseskan makanan, gas dan juga bahan kumbahan. Usus bayi juga masih tidak mampu untuk menghasil microflora sendiri yang berperanan untuk membantu sistem percernaan dan system imunisasi. (microflora adalah satu kumpulan mikroorganisma di dalam setiap usus manusia)
6. Menangis berlebihan. Menangis berlebihan menyebabkan bayi menyedut kadar udara yang berlebihan menyebabkan gas yang terkumpul didalam perut berlebihan.

اسلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم
Adakah anak puan semalam menangis, tak dapat tidur lena, itu tak kena, ini tak kena? Bila kita ketuk-ketuk sedikit di perutnya. KEMBUNG . Alahai kesian dia…

Apakah PUNCA yang menyebabkan anak kita kembung perut terutamanya anak-anak yang masih kecil dan bayi yang masih menyusu?

Jika mengikut pandangan atau petua orang tua-tua di mana punca anak kita yang menyusu badan kembung perut adalah disebabkan ibunya tersalah makan. Kebiasaannya ibu yang makan makanan berangin akan menyebabkan anaknya akan berangin perut.

Contohnya jika kita sedang menyusukan anak. Kita makan nangka atau makan masak lemak labu yang cukup sedap. Makan pula dengan ulam pucuk paku . Masya Allah, sedapnya. Akibatnya anak kita akan kembung.

Kadang-kadang kita menjaga pemakanan yakni kita tak makan makanan sejuk atau makanan berangin. Semua kita telah cuba elakkan. Tetapi anak masih kembung. KENAPA?
Hasil pemerhatian atau pengalaman saya, kadang-kadang kita banyak terdedah di bawah kipas angin atau penghawa dingin. Memang tak dinafikan dengan keadaan cuaca yang panas kita ingin menyejukkan badan kita yang panas tetapi akhirnya kita yang kembung.

Puan, bukan bayi sahaja yang kembung ya. Kita yang tua ini jika duduk betul-betul dibawah kipas, tala kipas betul-betuk ke arah badan, nanti tidak sampai satu atau dua jam kita akan berangin satu badan.

Salah satu punca lain adalah kita tidak memakai stokin. Kebiasaanya apabila kita tidak memakai sarung kaki semasa tidur, kita akan cepat kembung perut disebabkan sejuk. Jadi ini akan menyebabkan badan kita cepat berangin.

Banyak punca yang menyebabkan kita kembung perut tidak kira bayi mahupun orang dewasa. Cuma kalau bayi, apalah yang dia tahu selain daripada menangis. Jadi antara langkah yang kita boleh buat adalah kita tidurkan dia meniarap. Kebiasaannya dengan tidur meniarap angin akan cepat atau mudah dikeluarkan. Tetapi adakalanya tidak mujarab. Mereka masih lagi mengalami keras perut.

Alhamdulillah, kini kita boleh menggunakkan Haruman KD Speechless Scent walaupun ianya hanyalah haruman bukannya ubat atau minyak angin. Tetapi dengan izin Allah SWT, Alhamdulillah angin cepat keluar jika KD Speechless Scent di sapu di pusat, ari-ari, dibelakang dan di betis,
Selain daripada bayi yang disapu itu cepat keluar anginnya, mereka akan mudah tidur nyenyak. Haruman KD Speechless Scent juga wangi. Jadi tidaklah kita berasa tidak selesa apabila satu bilik semerbak dengan bau minyak angin sahaja. Anak-anak dan kita pula akan sentiasa berbau wangi kerana Haruman KD Speechless Scent bukanlah minyak angin.

KD Speechless Scent adalah sejenis haruman yang berasal dari ekstrak tumbuh-tumbuhan alam yang mana ia secara dasarnya sekadar haruman biasa dan bukan ubat.
Haruman ini pada asalnya telah diberi nama 'Haruman KD' namun setelah mendapat maklumbalas daripada pengguna, namanya telah ditukar kepada KD Speechless Scent.
KD Speechless mendapat namanya "Speechless" daripada para pengguna setianya yang menggambarkan ianya satu produk haruman unik yang lain dari lain.

"Speechless" adalah perkataan daripada Bahasa Inggeris yang membawa maksud; Kelu, Bungkam, Tiada kata-kata yang dapat digambarkan. Itulah respon awal yang diterima daripada setiap orang yang telah mencalet KD Speechless Scent.
Ianya berbau harum semerbak tetapi lembut dan tidak menyengat, memberi rasa kedamaian dan ketenangan kepada pemakainya. Malah fungsinya melebihi daripada sekadar haruman biasa. Hebat anugerah Allah ini

Kd Speechless Scent adalah haruman yang dapat membantu dan menangani masalah berikut:
1. Menangani masalah perut kembung/ berangin.
2. Menenangkan anak-anak lasak atau meragam.
3. Membantu anak-anak mudah lena dan mendapat tidur yang berkualiti.
4. Membantu menenangkan ibu bapa yang stress.

Bagaimana ramai pengguna menyakini Kd Speechless Scent?

Jawapan terbaik adalah
'Hanya yang mencalet mengetahui kelebihannya. '

Baca Testimoni KD SPEECHLESS SCENT di sini ---> http://bit.ly/testimonikd

Harga satu tiub KD 4ml RM100 dan Satu botol KD Spray (60ml) RM100. Kospos RM6

Untuk tempahan----> Whatsapp KD ke 013.684.4409

Jumaat, 28 Ogos 2015

Membuang kahak dan lendir dengan Minyak ZB3


Testimoni dari Puan Su.

'Baru2 ni anak saudara, baby umur setahun demam bbrp hari. Doktor kata demam lambat surut sebab masih ada kahak lama yang belum keluar. Dia jadi taknak makan. Kebetulan ada ‪#‎minyak‬ ZB3 kat kg. Mula2 adik tak beria sangat nk letak zb3 sbb minyak ni memang tak berangin @ berbau spt minyak sapuan biasa. Tp lps beberapa minit lumur zb3 kat dada baby, dia terus muntah dan keluar ketulan kahak dan lendir. Lepas 2 kali muntah baru dia nak main & makan. Adik kata mcm ajaib smile emoticon . Allhamdulillah dengan izin Allah juga'
.
.
Minyak Sapuan ZB3 sesuai untuk kegunaan luaran spt sakit lutut, asma @ lelah, serta pelbagai penyakit kulit.
.
.
Satu botol Minyak Sapuan ZB3 - RM60 (30ml) & RM110 (60ml)
.
Untuk tempahan ----> sms/tel/wa 013.684.4409

Khamis, 27 Ogos 2015

Menderhaka kepada ibubapa sebagai satu dosa besar



Daripada Abdullah bin ‘Amru bin al-‘As r.a., bahawa sesungguhnya Rasullullah SAW bersabda: “Sesungguhnya diantara dosa-dosa besar ialah seseorang itu melaknat (mencaci maki) kedua-dua orang tuanya (ibu bapanya),” lantas ditanyakan kepada baginda: “Wahai Rasulullah, bagaimanakah seseorang boleh melaknat (mencaci maki) ibu bapanya sendiri?”. Lalu Rasulullah SAW menjawab: “Seseorang melaknat (mencaci maki) ibu atau bapa orang lain (kerana sebab-sebab tertentu), maka orang tersebut membalas cacian itu dengan mencaci maki (melaknat) ibu bapa yang mencacinya”.

Berdasarkan kepada hadis tersebut juga maka dapat disimpulkan bahawa Isalam bukan sahaja menjadikan perbuatan menderhaka kepada ibu bapa sebagai dosa besar, malah perbuatan mencaci maki, laknat melaknat yang menbabitkan mereka juga dikategorikan sebagai dosa besar.

Caci maki ibu bapa orang lain, serupa mencaci ibu bapa sendiri. Sesorang mungkin tidak menyedari bahawa dengan mencaci maki ibu bapa orang lain juga dikira seolah-olah mencaci ibu bapa sendiri. Itu semua tidak sepatutnya berlaku di kalangan orang-orang yang mengaku beriman kepada ALLAH dan hari akhirat.

Insyaa Allah semuanya bisa terjawab dengan menggunakan Haruman KD Speechless sebagai satu ikhtiar untuk menghilangkan baran yang berkelodak dalam diri Insya Allah.
BaarakAllahulakum.

KD Speechless Scent adalah haruman. Sedia maklum, haruman adalah sejenis alat penenang di mana dengan mencium haruman, kebiasaannya kita akan merasa lebih tenang. Dan juga bukan semua haruman itu menenangkan, namun ada haruman-haruman tertentu yang boleh menenangkan kita.



APA ITU KD SPEECHLESS SCENT?
KD SPEECHLESS SCENT adalah HARUMAN yang diasaskan daripada tumbuhan dan ekstrak alami. Ianya dihasilkan sebagai alternatif untuk kaum muslimah memakai haruman yang tidak semerbak.



ADAKAH KD HARUM?
Ya. Kd mengeluarkan aroma harum tetapi tidak semerbak kerana ianya tiada alkohol dan menjadi TERAPI UNTUK STRESS.



ADAKAH KD BERSIFAT CECAIR ?
KD diciptakan dalam bentuk cecair pekat. Ia lebih ke arah PATI ekstrak tumbuhan.



APAKAH KELEBIHAN KD SELAIN DARIPADA SEBAGAI HARUMAN?
KD sesuai digunakan sebelum memulakan sesi pekerjaan. Ambil sedikit KD, calet di tapak tangan, ramas tapak tangan kemudian hidu KD dalam-dalam. Dengan izin Allah, ia membawa satu permulaan yang positif, aura yang positif serta mood yang positif.
Ini merupakan satu lagi solusi yang boleh kita cuba adalah dengan menggunakan haruman untuk menenangkan kita.



Jadi kita boleh mencuba sejenis haruman yakni KD Speechless Scent kerana :
1. Haruman KD Speechless Scent mampu menenangkan anak-anak yang lasak.
2. KD juga dapat mewujudkan aura positif dimana sesiapa yang berdepan dengan kita akan merasa mood positif itu daripada kita.
3. KD juga dapat meredakan tangisan bayi dan menenangkan bayi meragam
4. Mengawal emosi baran.


Ramai pengguna sudah mencuba kaedah ini dan ramai yang SPEECHLESS kerana
"Hanya Yang Mencalet Mengetahui Kelebihannya."


Bagaimana cara membeli KD speechless scent?
Whatsapp ke 013.684.4409

Selasa, 25 Ogos 2015

Bila anak-anak melawan cakap ibubapa


"Saya rasa stres bila balik rumah tengok anak2 asyik bergaduh , tak mau mendengar kata, tak mau solat , adakah solusi nya yang membolehkan anak2 saya menjadi lebih baik."

Assalamualaikum w.b.t
Tiap hari saya akan menerima pelbagai pm, sms ataupun whatsapp yang menanyakan haruman KD Spechless Scent bagaimana ianya dapat membantu untuk menyelesaikan masalah terutama anak2 remaja maupun anak2 yang berumur sekitar 5 ke 12 tahun.
Dimana anak-anak yang dalam sekitar umur 4 tahun keatas mereka sudah pandai menjawap apabila kita memberi sesuatu arahan atau pun apabila kita menyuruh mereka sudah pandai membangkang,

Dan sikap ataupun akhlak anak2 sebegini akan menyebabkan ibu bapa akan merasa tertekan kerana anak2 itu bukan bertindak mengikut apa yang telah diajar ataupun yang telah disuruh ataupun yang telah diminta oleh ibu bapa, tapi mereka bertindak sebaliknya yakni mereka melawan contoh jika disuruh untuk mandi , mereka tidak mandi , tapi mereka menonton tv , jika disuruh menyiapkan keje sekolah yg belum siap mereka membantah, bila esok pagi nak ke sekolah mereka menangis kerana keje sekolah tidak siap dan mereka enggan pergi kesekolah.
Banyak kes dimana anak2 ini balik sekolah, mereka tidak mahu langsung mahu membuka buka2 sekolah ataupun menyiapkan keje sekolah yang perlu disiapkan , tapi mereka memilih bangun pagi untuk menangis dan membentak tidak mahu kesekolah kerana takut guru marah kerana keje sekolah tidak siap.
Jadi kita perlu melihat bagaimana untuk meyelesaikan masalah ini ataupun untuk paling kurang untuk mengurangkan masalah atau sikap malas untuk menerima arahan kita,malas untuk menyelesaikan keje2 sekolah, malas, untuk pergi kesekolah, malas untuk belajar dan yang sepertinya.
Kita sebagai ibu bapa perlu tahu dulu punca sebab anak2 kita suka melawan, punca menyebabkan anak2 kita degil, punca yang mereka menunjukkan akhlak yang tidak bagus dengan kita.


Jadi ingin saya sarankan disini :-
1) Kita sebagai ibu bapa perlu muhassabah diri dimanakah salah kita, kita tidak perlu untuk melihat semua kesalahan itu adalah kesalahan anak2, tapi kita sebagai ibu bapa kita perlu melihat diri kita dulu ,kita perlu melihat kita adakah sebagai anak demikian dengan ibu bapa kita.Jika kita sebagai anak bersikap kurang ajar pada ibu bapa kita, tidak menghormati ibu bapa kita, menegking ibu bapa,bercakap kasar, mengherdik dan sebagainya dengan ibu bapa kita maka tidak mustahil anak kita mewarisi akhlak buruk kita.
2) Seperkara lagi kita melihat diri kitabagaimana hubungan kita dengan Allah S.W.T, jika kita sendiri sebagai hamba Allah melewat-lewatkan solat, melengah2kan keje kebaikkan maka tidak mustahil juga anak2 kita tidak berminat untuk melakukan sepertimana kita juga tidak berminat untuk solat awal waktu, solat berjamaah dimasjid, tidak bermiat untuk membaca AL-Quran dan sebagainya. Bagaimana kita mahu anak2 kita menjadi lebih baik sedangkan kita sendiri tidak menjadi hamba Allah yang baik.
3) Namun setelah kita menyelidiki dimana akhlak kita dengan ibu bapa baik, hubungan kita dengan Allah baik , maka kita perlu melihat pulak sumber rezeki kita, aadakah sumber rezeki kita baraqah atau pun haram.Sebab apa yang kita beri pada anak2 kita mempengaruhi akhlak anak2 kita.
4) Oleh itu jika kita mau anak2 kita menjadi anak yang soleh dan solehah mau anak2 kita menjadi anak yang mahu mendengar kata , yang tidak meninggikan suara dan sebagainya, kita perlu memastikan sumber rezeki kita lah sumber yang baroqah dimana sumber itu tidak bercampur dengan syubahah ataupun tidak bercampur dengan haram, kerana apa yang kita beri mereka makan menjadi darah daging, dan apa yang menjadi darah daging yang akan membentuk akhlak, akan menghitamkan hati dan sebagainya maka kita tidak boleh menyalahkan anak2 jika kita sendiri tidak memberi sumber2 yang sepatutnya kepada anak2.
5) Selain dari itu kita boleh cuba mencuba haruman KD Speechless Scent , dimana ramai ibubapa mencuba KD Speechless scent kepada anak2 yang suka menegking, anak yang malas anak2 yang memberi pelbagai masalah samada dirumah maupun disekolah.
6) Puan bolah menyelesaikan masalah itu dengan memandikan 7titik KD Speechless scnt kedalam air mandian mereka dan bilas kan badan mereka lakukan pagi dan petang agar ianya akan merubah mood yang tidak baik kepada anak2, jadi selepas mandi mereka dicalit kan plak haruman KD tu nnt dihidung, dikening jika perlu ditidorkan jadi jika tidak mahu tidur cukup sekadar menyapu dikening maupun di hidung.
7) Dari pada itu jika anak tidak mahu kesekolah tanpa kita tau punca kita boleh spray kebadan mereka beg sekolah mereka dengan haruman KD Speechless dengan spray KD dengan itu insyaallah akan menukar aura2 negatif kepada positif kita hanya perlu spray di pakaian mereka dan dibadan mereka dan insyaalah kita akan melihat perubahan kepada anak2 jika tidak banyak meraka akan berubah diizmillah insyaalah,yang penting kita adalah kita mencalit dulu kerana yang mencalik saja yang akan mengetahui kelebihan KD Speechless Scent.

KD SPEECHLESS SCENT adalah HARUMAN yang diasaskan daripada tumbuhan dan ekstrak alami. Ianya dihasilkan sebagai alternatif untuk kaum muslimah memakai haruman yang tidak semerbak.


KD Spechless Scent

Kelebihan KD hingga tercipta SPEECHLESS SCENT adalah disebabkan ianya BUKAN SEKADAR HARUMAN BIASA.
KD kini dikenali kerana telah berjaya meredakan STRESS, gangguan tidur, tiada lagi mimpi buruk, menyelesaikan masalah suami isteri dan menghindarkan sihir.
Kd mengeluarkan aroma harum tetapi tidak semerbak kerana ianya tiada alkohol dan menjadi TERAPI UNTUK STRESS.

CADANGAN PENGGUNAAN KD?
AMBIL BEBERAPA TITIK KD DAN CALET DI NADI TANGAN, TELINGA, UBUN UBUN. BOLEH DICAMPUR BEBERPA TITIK KE DALAM AIR MANDIAN DAN BILASLAH BADAN TANPA PERLU MENGELAP KERING. IRINGI DENGAN SOLAWAT SALAM.
CALIT DIKENING DAN NADI SEBELUM ANAK ANAK TIDUR DAN BANGUN PAGI


Bagaimana cara membeli KD speechless scent?

Whatsapp ke 013.684.4409

Jumaat, 21 Ogos 2015

Cirit-birit dan muntah


Faktor utama yang menyebabkan berlaku cirit-birit ialah pengumpulan air pada bahagian usus. Kandungan air meningkat kepada 60 hingga 90 peratus. Air ini sepatutnya diserap semula oleh usus. Cirit-birit berlaku apabila faktor-faktor tertentu mengganggu keupayaan usus untuk menyerap air dan garam mineral daripada najis. Kadangkala najis tersebut berdarah, bernanah dan berlendir.

Bagaimana cirit-birit dan muntah boleh berlaku?
Cirit-birit dan muntah berlaku akibat pelbagai perkara, menyebabkan pihak perubatan sukar untuk mengenal pasti punca masalah tersebut. Ia memerlukan sejarah pesakit, pemeriksaan fizikal dan ujian makmal yang rapi. Punca masalah ciri-birit dan muntah boleh berlaku akibat masalah psikogenik (ketegangan emosi dan kerisauan), neurogenik (gangguan sistem saraf), selepas pembedahan,gangguan sistem kelenjar (edokdrin), rengsaan, osmotik, pemakanan, alahan, masalah penyerapan makanan dan garam mineral, jangkitan serta radangan.

Cirit-birit dan muntah akibat kuman virus
Bayi dan kanak-kanak sering mengalami masalah cirit-birit dan muntah. Puncanya sukar dikenal pasti walaupun dalam kebanyakan kes disebabkan oleh kuman virus. Kuman virus yang sering menjangkiti kanak-kanak ialah rotavirus. Kanak-kanak akan mengalami kesan jangkitan dalam tempoh 12 hingga 48 jam. Mereka akan mengalami cirit-birit, muntah-muntah dan demam. Namun cirit-birit tersebut akan reda dengan sendiri dalam tempoh lima hingga lapan hari. Manakala individu hanya perlu diberikan rawatan sokongan sahaja. Kajian membuktikan bahawa susu ibu mampu mencegah bayi daripada mengalami cirit-birit dan muntah.

Cirit-birit yang akut pada kanak-kanak terutamanya bayi boleh membahayakan kesihatan mereka akibat ketidakseimbangan garam mineral dalam tubuh dan kekurangan air yang teruk. Kekerapan cirit-birit sebanyak lapan hingga 10 kali sehari bagi bayi berumur dua bulan boleh menyebabkan kehilangan cecair dalam badan yang serius sehingga mengakibatkan kegagalan fungsi buah pinggang dan fungsi jantung serta gangguan peredaran darah. Bagi kanak-kanak, masalah cirit-birit adalah serius dan perlu pemerhatian doktor.

Cirit-birit dan muntah disebabkan oleh keracunan makanan. Antara makanan yang sering tercemar akibat terdedah kepada bakteria yang boleh mengakibatkan berlakunya keracunan makanan ialah:-
  • Susu atau makanan bersusu seperti keju dan krim.
  • Masakan berlemak seperti nasi lemak, nasi beriyani, mi dansebagainya.
  • Roti dan kuih-muih.
  • Makanan laut seperti kerang.
  • Daging- lembu, ayam, ikan.
  • Makanan dalam tin yang telah kemik atau yang kembung pada bahagian atasnya atau berkarat.


Simptom-Simptom cirit-birit dan muntah bagi kanak-kanak
 
Demam
  Jika suhu badan kanak-kanak melebihi 37 darjah celcius maka kanak-kanak tersebut sudah mendapat demam. Ibu bapa perlu mengambil tindakan bagi meredakan kepanasan badan kanak-kanak tersebut.
Ubun-ubun kepala lekuk ( bagi bayi )
Jika ibu bapa mensyaki anak mereka mendapat cirit-birit boleh mengetahuinya dengan cara merasa dibahagian ubun kanak-kanak tersebut. jika terdapat lekukan maka naak-anak tersebut mengalami cirit-birit.
 
Terlalu haus
Petunjuk lain yang boleh digunakan ialah kecenderungan seseorang kanak-kanak itu minum dengan banyak. Ini adalah kerana cirit-birit yang dialami banyak menyebabkan kehilangan air. Dengan itu sistem fisiologi badan akan meransang seseorang merasa dahaga.
 
Tidak mahu makan atau minum seperti biasa.
Kanak-kanak yang menghadapi cirit-birit akan mengalami hilang selera makan. Ibu bapa perlu memujuk mereka makan dengan memberi makanan kegemaran mereka atau menyediakan makanan dengan cara yang lebih menarik.
 
Selalu muntah
  Cirit-birit juga menyebabkan pengidapnya selalu muntah. Ibu bapa haruslah memberi perhatian kepada perkara ini kerana mereka perlu memberi gantian segera kepada makanan dan cairan yang dimuntahkan
 
Ada darah dalam najis (tanda disenteri)Ini berlaku kerana usus besar telah dijangkiti oleh bakteria. Tempat jangkitan akan berdarah dan akan keluar bersama dengan najis.

 
Kesan – kesan cirit-birit
 Kehilangan banyak cecair dalam badan ( najis yang cair )
 Perut memulas Menyebabkan kematian jika tidak di rawat.
  Masalah akibat kekurangan beberapa jenis vitamin seperti darah tidak sihat ( zat besi, asid folic, vitamin B ), semut-semut atau kebas ( Vitamin B Kompleks & vitamin Thiamine)
  Masalah infeksi dan infestasi cacing, perkembangan fizikal dan mental terjejas jika masalah berlanjutan.



Alhamdulillah, masalah cirit birit dan muntah dapat diatasi dengan menggunakkan Haruman KD Speechless Scent walaupun ianya hanyalah haruman bukannya ubat atau minyak angin. Tetapi dengan izin Allah SWT, Alhamdulillah jika KD Speechless Scent di sapu di pusat, ari-ari, dibelakang dan di betis,

  Selain daripada bayi yang disapu itu cepat keluar anginnya, mereka akan mudah tidur nyenyak. Haruman KD Speechless Scent juga wangi. Jadi tidaklah kita berasa tidak selesa apabila satu bilik semerbak dengan bau minyak angin sahaja. Anak-anak dan kita pula akan sentiasa berbau wangi kerana Haruman KD Speechless Scent bukanlah minyak angin.

  KD Speechless Scent adalah sejenis haruman yang berasal dari ekstrak tumbuh-tumbuhan alam yang mana ia secara dasarnya sekadar haruman biasa dan bukan ubat. Haruman ini pada asalnya telah diberi nama 'Haruman KD' namun setelah mendapat maklumbalas daripada pengguna, namanya telah ditukar kepada KD Speechless Scent.
KD Speechless mendapat namanya "Speechless" daripada para pengguna setianya yang menggambarkan ianya satu produk haruman unik yang lain dari lain.
 
"Speechless" adalah perkataan daripada Bahasa Inggeris yang membawa maksud; Kelu, Bungkam, Tiada kata-kata yang dapat digambarkan. Itulah respon awal yang diterima daripada setiap orang yang telah mencalet KD Speechless Scent.
Ianya berbau harum semerbak tetapi lembut dan tidak menyengat, memberi rasa kedamaian dan ketenangan kepada pemakainya. Malah fungsinya melebihi daripada sekadar haruman biasa. Hebat anugerah Allah ini
 
Kd Speechless Scent adalah haruman yang dapat membantu dan menangani masalah berikut:
 
1. Menangani masalah perut kembung/ berangin.
2. Menenangkan anak-anak lasak atau meragam.
3. Membantu anak-anak mudah lena dan mendapat tidur yang berkualiti.
4. Membantu menenangkan ibu bapa yang stress.

Bagaimana ramai pengguna menyakini Kd Speechless Scent?

Jawapan terbaik adalah
  'Hanya yang mencalet mengetahui kelebihannya'

  Alhamdulillah.
>>> Beli KD disini > http://bit.ly/kdalmujahid @ sms/wa 013.684.4409 

Selasa, 18 Ogos 2015

Anak Hiperaktif?


Anak Hiperaktif?
Istilah hiperaktif seringkali disalah gunakan. Kanak-kanak yang lasak dan tidak mendengar kata selalu dilabelkan sebagai hiperaktif oleh ibu bapa dan guru-guru.
Istilah hiperaktif atau ADHD sebenarnya digunakan oleh professional dalam bidang perubatan untuk mengambarkan masalah yang lebih serius dan berpanjangan berlaku pada kanak-kanak.
Kanak-kanak yang mengalami masalah ADHD mempunyai tiga kategori simptom iaitu hiperaktif, tempoh tumpuan yang singkat dan tingkah laku yang impulsif.
1. Hiperaktif
• Kerap menggerakkan tangan atau kaki atau menggeliang-geliut di tempat duduk
• Selalu meninggalkan tempat duduk tanpa sebab
• Selalu berlari ke hulu ke hilir atau suka memanjat dalam situasi yang tidak sepatutunya
• Sukar bermain atau melakukan aktiviti riadah tanpa masalah
• Selalu banyak bercakap
• Sering bergerak cergas atau kerap bertindak seolah-olah “digerakkan oleh mesin”

2. Tempoh tumpuan yang singkat
• Sering gagal memberi tumpuan yang teliti atau cuai semasa membuat kerja sekolah atau aktiviti-aktiviti lain
• Selalu tidak mematuhi arahan dan gagal tugasan
• Kerap mengalami masalah untuk mengatur aktiviti diri
• Selalu kehilangan barang 
• Tumpuan mudah bertukar dari satu aktiviti ke satu aktiviti lain
• Mudah pelupa walaupun tidak sepatutnya jika mengikut usia dan keupayaan

3. Tingkah laki yang impulsif
• Kurang sabar dan hadapi masalah ketika menunggu giliran
• Sering mengganggu atau mencelah aktiviti orang lain
• Sering membuat pertimbangan yang salah

Walaupun kanak-kanak ada menunjukkan tingkah laku yang terlalu aktif atau lasak pada sesetengah waktu, ibu bapa harus berhati-hati agar tidak silap membuat andaian dan menganggap anak mereka hiperaktif. Semangat yang berkobar-kobar, bertindak mengikut rasa hati dan suka bergurau tidak mengenal tempat, semuanya boleh dianggap normal. Semuanya bergantung kepada usia, tahap pertumbuhan mereka dan tempoh simptom tersebut berlarutan. Jika anda ada sebarang keraguan berkaitan perkembangan sosial dan perkembangan minda, cepat-cepat rujuk kepada pakar untuk mendapatkan penilaian yang sewajarnya.
-----------------------------------------

اسلام عليكم ورحمة الله و بركاته 
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم


Puan-puan yang dirahmati Allah Taala. Alhamdulillah kita diberikan anuegerah yang tidak semua orang dapat miliki iaitu kita dianugerahkan anak-anak.

Dalam jutaan manusia yang Allah SWT ciptakan kita terpilih untuk dianugerahkan anak-anak. Kita terpilih untuk menerima amanah ini. Kita terpilih untuk melaksanakan tanggungjawab ini. Tidak semua orang memiliki amanah dan tanggungjawab ini, maka kita yang terpilih untuk memiliki anugerah yang terhebat ini wajib mensyukuri nikmat anak ini.


Akhir ini ramai dalam kalangan kita mengeluh anak-anak kita tidak seperti anak-anak orang lain di mana kita lihat anak-anak kita berbeza watak dan sikap berbanding anak-anak orang lain.
Antara keluhan ibu bapa sekarang adalah adanya ujian anak mengalami masalah ADHD atau hiperaktif di mana anak-anak ini mereka bertindak melebihi kewajaran anak-anak lain.

Mereka terlebih aktif, kurang fokus dan tindakannya yang impulsif menyebabkan orang lain kurang menyenangi tindakan mereka. Contohnya, apabila kita melihat anak-anak hiperaktif semasa mereka bermain bersama kanak-kanak lain. Mereka tidak dapat memberikan fokus ketika bermain dan seringkali akan berlari atau berjalan-jalan ke sana dan ke mari tanpa mengenal erti penat.


Tindakan mereka berlari tidak henti atau melakukan sesuatu di luar kawalan adakalanya menyebabkan orang sekeliling yang berada bersama-sama menjadi stress kerana mereka melakukan secara berlebihan yakni terlalu aktif berbanding kanak-kanak aktif yang lain dalam peringkat umur yang sama. Beberapa orang guru pernah bercerita dengan saya di mana mereka terlibat dalam mengajar kanak-kanak ADHD atau hiperaktif ini.
Guru-guru adakalanya hilang kawalan diri, kadang-kadang terasa hendak marah dan rasa tertekan dengan sikap dan watak kanak itu dan sehingga menimbulkan suasana yang tidak enak di dalam kelas di mana kanak-kanak itu menganggu fokus kanak-kanak lain.

Ramai juga ibu bapa yang mengadu kepada saya bagaimana caranya menangani anak-anak yang bermasalah sedemikian. Mereka meluahkan keinginan untuk mencuba Haruman KD Speechless Scent disebabkan ramai yang telah mengatakan dengan menggunakan Haruman KD Speechless Scent pada kanak-kanak ADHD, ia dapat menenangkan sedikit mereka.

Ramai juga guru tadika yang menggunakan Haruman KD Speechless Scent untuk menangani anak-anak yang bertindak sebegitu. Guru-guru memandikan anak-anak tu dengan Haruman KD Speechless di sekolah agar anak-anak tersebut lebih fokus dan tidak terlalu aktif di dalam kelas. Cuma ingin saya sarankan di sini, walau bagaimana sekalipun aktif anak kita, mereka tetap anugerah terindah.


Jadi walaupun kita menggunakan Haruman KD Speechless Scent untuk menangani masalah itu, kita perlulah ingat ianya adalah hanya sebagai salah satu langkah yang kita usahakan untuk tangani anak yang bermasalah. Yang paling penting sebagai ibu bapa, kita perlulah ada usaha lain yang diikhtiarkan disamping menggunakan Haruman KD Speechless Scent.


Kita tidak boleh meletakkan anak-anak kita hanya cukup dengan Haruman KD Speechless Scent. Kita tahu bahawa dengan izin Allah, KD Speechless Scent dapat membantu menenangkan anak-anak yang terlalu aktif, menenangkan anak yang selalu menangis dan baran.

Tetapi kita sebagai ibu bapa tidak boleh sama sekali meletakkan Haruman KD Speechless Scent sebagai penawar semata-mata tanpa berusaha dengan ikhtiar yang lain.

Yakni kita sebagai ibu bapa perlu memainkan peranan seperti sering berkomunikasi dan meluangkan masa bersama dengan mereka. Kita juga boleh melakukan aktiviti yang bersesuaian berdasarkan saranan pakar terapi kanak-kanak agar mereka tidak berasa tersisih dan dapat mengeluarkan bakat terpendam mereka disebalik kekurangan yang ada pada diri mereka.


Anak-anak istimewa ini adalah anugerah yang terindah daripada Allah SWT.
Kita sebagai ibu bapa patut melihat mereka sebagai satu anugerah. Apabila kita melihat anak-anak itu sebagai satu anugerah, kita pasti akan bersyukur.


Tetapi sebaliknya ada di kalangan kita menganggap anak itu adalah masalah. Sebab itu kita tidak dapat menyelesaikan masalah dan terbeban dengan masalah.

Kita sebagai ibu bapa patut meletakkan anak-anak yang bermasalah itu adalah satu ujian yang terindah. Di mana apabila kita dapat melepasi ujian itu, pasti kita dapat ganjaran atau anugerah yang terhebat.
Jadi kita letakkan ini adalah satu cabaran bagaimana kita sebagai ibu bapa melepasi ujian ini.

Oleh itu saya sarankan ibu bapa banyakkan membaca Al-Quran di dalam rumah. Apabila kita banyak membaca Al-Quran di dalam rumah, aura positif akan tersebar di dalam rumah. Segala yang ada di dalam rumah kita akan mendapat aura yang positif. Insyaa Allah, anak-anak kita akan mendapat aura yang positif. Kita dirikan solat, bangun qiyamullail, buat segala kebaikan, ikuti sunah Rasulullah SAW, In syaa Allah anak-anak kita yang hiperaktif juga akan melakukan perkara yang sama.

Insyaa Allah, sesungguhnya Allah itu tidak akan menguji hambanya dengan sia-sia. Allah menguji ibu bapa kerana Dia tahu kita mampu.
Maka kita wajib menerima anugerah ini sebagai satu cabaran yang terindah dalam hidup kita.


Insyaa Allah, gunakan Haruman KD Speechless sebagai satu ikhtiar untuk menenangkan anak-anak. Ibu bapa juga boleh menggunakan KD Speechless untuk menenangkan diri.
Insyaa Allah. 


BaarakAllahulakum.

KD Speechless Scent adalah haruman. Sedia maklum, haruman adalah sejenis alat penenang di mana dengan mencium haruman, kebiasaannya kita akan merasa lebih tenang.
Dan juga bukan semua haruman itu menenangkan, namun ada haruman-haruman tertentu yang boleh menenangkan kita.


APA ITU KD SPEECHLESS SCENT?
KD SPEECHLESS SCENT adalah HARUMAN yang diasaskan daripada tumbuhan dan ekstrak alami. Ianya dihasilkan sebagai alternatif untuk kaum muslimah memakai haruman yang tidak semerbak.

ADAKAH KD HARUM?

Ya. Kd mengeluarkan aroma harum tetapi tidak semerbak kerana ianya tiada alkohol dan menjadi TERAPI UNTUK STRESS.


ADAKAH KD BERSIFAT CECAIR ?
KD diciptakan dalam bentuk cecair pekat. Ia lebih ke arah PATI ekstrak tumbuhan.


APAKAH KELEBIHAN KD SELAIN DARIPADA SEBAGAI HARUMAN?
KD sesuai digunakan sebelum memulakan sesi pekerjaan. Ambil sedikit KD, calet di tapak tangan, ramas tapak tangan kemudian hidu KD dalam-dalam. Dengan izin Allah, ia membawa satu permulaan yang positif, aura yang positif serta mood yang positif.

Ini merupakan satu lagi solusi yang boleh kita cuba adalah dengan menggunakan haruman untuk menenangkan kita.


Jadi kita boleh mencuba sejenis haruman yakni KD Speechless Scent kerana :
1. Haruman KD Speechless Scent mampu menenangkan anak-anak yang lasak.
2. KD juga dapat mewujudkan aura positif dimana sesiapa yang berdepan dengan kita akan merasa mood positif itu daripada kita.
3. KD juga dapat meredakan tangisan bayi dan menenangkan bayi meragam
4. Mengawal emosi baran.

Ramai pengguna sudah mencuba kaedah ini dan ramai yang SPEECHLESS kerana "Hanya yang mencalet mengetahui kelebihannya…"


Whatsapp KD ke 013.684.4409